Організація онлайн продажів
Саме по собі поняття онлайн може означати як певний режим роботи комп'ютерної системи, так і визначати мережеву спрямованість функціонування. У нашому випадку цей термін, який застосовується до процесів мережевої торгівлі, означає постійну взаємодію з клієнтом. Такий підхід має велику перевагу в порівнянні з традиційною пакетної обробкою інформації, що надходить. Він дає можливість оперативно реагувати на різні зміни, як на товарному ринку, так і в роботі підприємства. У торгівлі подібний режим має на увазі обробку замовлень відразу ж після їх надходження без затримок. Крім цього покупець може при необхідності зв'язатися з менеджером в онлайн режимі для того, щоб задати його питання.
У такій області діяльності як інтернет торгівля термін онлайн включає в себе ряд понять і визначень. В першу чергу це, звичайно ж, має на увазі підключення до мережі інтернет. У мережі, власне, і розміщується ресурс, який є торговим майданчиком. По-друге, це постійний зв'язок з клієнтами торговельного майданчика, як з покупцями, так і з постачальниками. По-третє, це отримання найбільш свіжої інформації про стан справ на товарному ринку, як, наприклад, зміни в асортименті продукції конкурентів і в їх ціноутворенні. А також про появу нових постачальників з більш вигідними пропозиціями, появу в продажу нової актуальної та конкурентоспроможної продукції тощо. За своїми можливостями онлайн режим роботи торговельного майданчика набагато більш ефективний, ніж стандартний підхід до торгівлі, що і визначає його популярність. Завдяки постійному отриманню актуальною інформації за допомогою мережі інтернет можна не тільки швидко виробляти торгові операції, але і постійно бути в курсі всього, що відбувається на товарному ринку. Практично для всіх інтернет ресурсів, що спеціалізуються в торгівлі, онлайн режим роботи став цілком звичним. Але не багато власників торгових майданчиків можуть в повній мірі оцінити перспективи можливості оперативного отримання інформації. У переважній більшості випадків використовується чи 50% можливостей, так що є велика перспектива розвитку інтернет ресурсів і підвищення їх рентабельності.
Можливості режиму роботи онлайн в інтернет торгівлі
Якщо ви вирішили створити філію своєї фірми в мережі Інтернет або ж почати бізнес з нуля, варто відразу оцінювати перспективи онлайн продажів. Інтернет торгівлю потрібно розглядати як окремий сегмент, за своїм принципом сильно відрізняється від реалізації продукції в реалі. Навіть в тому випадку, якщо звичайний магазин функціонує цілком прибутково і успішно, варто уважно поставитися до інтернет ринку і повністю вивчити його тенденції. У даній області існує поділ товарів за популярністю і за категоріями. Якщо, наприклад, книги відносяться до продукції, часто купується по інтернету, то будматеріали можна віднести до категорії більш рідкісних продажів. Але знову ж таки, не все так просто. Розглядаючи на прикладі тих же будматеріалів перспективи віртуальних продажів, не можна не помітити певну тенденцію, що залежить від кількості пропозицій на товарному ринку. Якщо подібних пропозицій досить багато, то набагато простіше і легше замовити будматеріали по Інтернету. В такому випадку вибираються пропозиції найбільш прийнятні за вартістю. Відповідно, не потрібно відвідувати кожну торгову точку для уточнення цін і можливих знижок. Тому однозначно відповісти, що один товар буде добре розкуповувати онлайн, а інший - погано, неможливо. Через це неможливо і визначити заздалегідь рентабельність продажів певного різновиду продукції. Товарний ринок постійно змінюється, і в більшості випадків перспективність інтернет продажів залежить не від самої продукції, а від організації процесу торгівлі. У тому числі і від створення інтернет ресурсу, який буде використовуватися для здійснення онлайн торгівлі. І при цьому не можна забувати про необхідність позиціонування фірми, торгової марки або окремої продукції в мережі Інтернет для підвищення їх купівельної популярності.
Онлайн продажу можна віднести до досить складної області, яка вимагає зваженого підходу і наявності актуальної інформації. Найменші зміни на товарному ринку повинні знаходити відгук в діяльності фірми та в ціноутворенні. Покупець, купуючи товар в інтернеті, в більшій частині орієнтується на вартість, тому що в мережі інтернет пропозицій більш ніж достатньо. Тому щоб завжди запропонувати більш актуальний варіант для покупця, потрібно бути в курсі ціноутворення конкурентів і пропозицій постачальників.
Складність організації торгівлі в мережі інтернет
На перший погляд може здатися, що організація інтернет продажів досить проста і доступна. На ділі ж все зовсім по-іншому. В першу чергу, щоб організувати торгівлю за допомогою мережі інтернет в онлайн режимі необхідно ретельне вивчення ринку. Але про це ми вже згадували. Далі, знадобиться торгова площадка для здійснення продажів, з дизайном, який повинен відповідати роду діяльності компанії. Крім дизайну, необхідно звернути увагу і на функціонал. Інтернет продажі вимагають злагодженої роботи всіх підрозділів і систем, так що можливості такого інтернет магазину повинні бути вражаючі. Також знадобиться заповнення площадки для онлайн продажів відповідним контентом, інтегрованим під певні запити. Далі слід проведення заходів щодо розкручування сайту, організація рекламних кампаній і багато іншого. Природно, не дивлячись на те, що це будуть віртуальні продажу, а не реальна торгівля, знадобиться персонал. Відповідно, буде необхідний відділ по роботі з персоналом, бухгалтерія та інші підрозділи.
Перспективність віртуальних продажів безпосередньо залежить і від організації оперативного обміну інформацією між усіма підрозділами компанії. Якщо для того, щоб обробити один замовлення потрібне залучення занадто великої кількості співробітників і багато часу, такий магазин не буде рентабельним. Якщо ж час обслуговування, необхідне на оформлення онлайн замовлення, мінімально, і більшість операцій здійснюється в автоматичному режимі, тоді можна розраховувати на прибуток.
Основними факторами, від яких залежить перспектива продажів, є позиціонування торговельної площадки в мережі інтернет та оперативність при обміні інформацією. Але другий аспект включає не тільки взаємодія внутрішніх систем підприємства. Також для прийняття адекватних організаційних рішень необхідна і своєчасна інформація від постачальників і про стан справ у конкурентів. Незважаючи на те, що онлайн продажу здійснюються за допомогою мережі Інтернет, принцип торгівлі залишається один і той же. Тому зовнішня інформація, що отримується своєчасно сприяє формуванню більш вигідних пропозицій.
SoftERP - оптимальне рішення проблеми організації продажів
Як ми бачимо, торгівля в мережі інтернет - справа непроста. Але не варто відразу ж опускати руки. Існує маса рішень, і найбільш оптимальне і зручне - підключення до системи SoftERP. Онлайн торгівля відразу ж спрощується на порядок. За допомогою даної системи автоматизується більшість трудомістких процесів, і налагоджується постійний зв'язок між підрозділами підприємства. При здійсненні інтернет торгівлі використання системи SoftERP дає можливість істотної економії часу.
Такий підхід сприяє повній синхронізації бізнес процесів супроводу замовлення. Синхронізуються роботи, які проводяться безпосередньо в мережі Інтернет, і роботи, які проводяться в реалі. Система дає можливість при отриманні онлайн замовлення відразу ж перевірити наявність продукції на складі. Якщо замовлений товар присутній, він автоматично бронюється, і в систему подається відповідна інформація. Якщо ж товару, відповідного онлайн замовлення, в наявності немає, система дозволяє відразу ж визначити найбільш вигідну цінову пропозицію у постачальників. Надалі менеджеру просто необхідно буде замовити відсутню позицію. Таким чином, ви можете продавати товари, навіть не маючи їх на своєму складі.
SoftERP - це єдина інформаційна база, що пов'язує всі підрозділи підприємства без винятку. Саме така технологія дозволяє обмінюватися даними в онлайн режимі, тобто без затримок, і отримувати своєчасну інформацію про реальний статус замовлення. Дуже зручний такий підхід для спостереження за наявністю товару на складах. Раніше для визначення необхідності закупівель потрібно було спочатку провести переоблік, систематизувати дані і відправити їх компетентному співробітнику. Зараз за допомогою оперативного обміну інформацією, дані про кожну продажу або поставки надходять в єдину інформаційну базу і систематизуються в автоматичному режимі.
Крім цього, в віртуальних продажах автоматизується ціноутворення, оновлення цінових позицій, вивантаження цін в прайс-агрегатори та інші необхідні процеси в торгівлі. Раніше вони раніше займали достатньо часу і вимагали активної участі і без того нечисленного персоналу інтернет магазинів. Так що підключення до SoftERP можна назвати найбільш вигідним і зручним рішенням, як для великих підприємств, так і для малих фірм.