Планування розвитку підприємства
Планування - це передбачення розвитку підприємства по найбільш сприятливим сценарієм, розрахованому на певний проміжок часу. Без планування неможливий розвиток фірми, а, як відомо, саме цілеспрямований розвиток є гарантією підвищення конкурентоспроможності та перспектив підприємства в майбутньому.
Стан справ на товарному ринку постійно змінюється, і щоб здійснити ефективне планування, необхідна інформація, а її можна отримати за допомогою різнобічних маркетингових досліджень ринку і аналізу діяльності та розвитку конкурентів. Крім цього, необхідно чітко уявляти кінцеву мету планування і основні пріоритети компанії, а також брати до уваги можливі зміни раніше сприятливих умов. Також керівник, в чиє завдання входить визначення плану розвитку фірми, повинен володіти повною і достовірною інформацією про наявні ресурси і кон'юнктурі ринку.
Природно, виникає необхідність в оперативному отриманні різноманітної інформації з усіх підрозділів компанії, починаючи від відділу маркетингу і закінчуючи складами, що неможливо здійснити без сучасних технологій. Впровадження системи SoftERP гарантує створення оптимальних умов для планування і істотно спрощує роботу керівника на даному етапі керівництва компанією, виключаючи необхідність паперової тяганини. Вся інформація надається в електронному вигляді і в структурованій формі.
Перед тим, як здійснювати планування, необхідно чітко визначитися з кінцевою метою, тобто відповісти на питання, що підприємство буде виробляти або продавати. З цього випливає наступне питання - що необхідно для виконання даної умови? Потім, виходячи з аналізу наявної інформації, вираховуються можливості підприємства, тобто, визначається все, що є для виконання поставлених завдань і те, що необхідно для здійснення такого сценарію розвитку.
Систему планування можна умовно розбити на п'ять етапів.
Складання головного стратегічного плану.
Визначення плану виробництва.
Складання календарного плану виробництва.
Складання плану потреби в ресурсах
Твір необхідних закупівель і контроль над виконанням поставлених завдань.
Складання стратегічного бізнес плану має на меті визначення головних цілей, які планується досягти за певний проміжок часу. Він складається на основі довгострокових прогнозів розвитку ринку, і надалі координує роботу певних відділів підприємства.
Виробничий план відображає необхідність в кількості продукції, яку необхідно зробити або реалізувати за певний час.
Календарний план є більш докладної розбивкою виробничого плану і включає в себе певні завдання, вирішення яких необхідно здійснити за обумовлені проміжки часу.
План потреби в ресурсах є документом, що відображає потребу підприємства в закупівлі продукції або ресурсів, необхідних для виконання поставлених цілей, в певній кількості і в певні терміни.
Окрему увагу під час здійснення планування необхідно приділити проведенню закупівель, які повинні проводитися завжди своєчасно і в повній відповідності з наявними вказівками. Також необхідно постійно здійснювати контроль над виконанням всіх поставлених завдань, а також проводити перевірку відповідності складених планів розвитку наявних можливостей.