Сучасна торгівля

Торгівля є видом підприємницької діяльності, заснованої на купівлю-продаж товарів. Перші спроби торгових відносин були відомі ще в кам'яному столітті. У той час обмін матеріальними цінностями був примітивний, але саме він лежав на початку створення сучасних складних економічних систем.

Процес торгівлі має певну специфіку в залежності від умов, в яких проводиться процес купівлі-продажу. Так, різниться торгівля оптова та роздрібна. У першому випадку, придбання продукції здійснюється для її подальшого перепродажу. У другому - товар купується для особистого користування. При оптово-роздрібних торговельних відносинах кількість товару, що купується теж грає досить вагому роль. Визначення виду продажів найчастіше здійснюється виходячи з кількості продукції, і саме виходячи з величини замовлення, проводиться ціноутворення на дану пропозицію. Як відомо, чим більше партія товару, тим істотніше знижки готовий надати продавець. Тому оптова купівля партії продукції з наступною роздрібної перепродажем вважається досить вигідною підприємницькою діяльністю.

Крім оптової та роздрібної, торгівля може бути розділена на реальну та віртуальну. В даному випадку класифікація торгового процесу проводиться на підставі способу реалізації товару.

Реальна (оффлайн) торгівля має на увазі традиційний спосіб купівлі-продажу, при якому покупець вибирає товар в магазині і там же проводить його оплату.

Віртуальна (онлайн) торгівля здійснюється за допомогою електронних торговельних майданчиків - інтернет магазинів. В даному випадку покупець вибирає товар на сайті і проводить оплату за допомогою однієї з платіжних систем.

При появі мережі Інтернет віртуальні продажу стали більш перспективним видом діяльності, тому що електронна комерція не вимагає таких значних витрат, як відкриття традиційного магазину. Дану тенденцію не могли не помітити власники бізнесу, і електронні торгові майданчики стали додатковою можливістю реалізації продукції при наявності звичайного магазину.

Також цілком можливо і розвиток фірми від віртуального магазину до реального, в тому випадку, якщо продукція користується високою купівельною затребуваністю по певній географічній зоні. В даному випадку організація в цьому районі реального магазину цілком доцільна і рентабельна.

Але в основному реальна і віртуальна торгівля є взаємодоповнюючими видами діяльності. Після того як з'явилися можливості синхронізації роботи всіх підрозділів підприємства за допомогою системи iShopERP, проводити одночасну реалізацію продукції на різних за принципом дії торгових майданчиках стало досить просто.

В першу чергу, завдання спрощується завдяки наявності загальної інформаційної бази, в яку надходить актуальна інформація з усіх відділів фірми і отримати яку можна в електронному вигляді буквально за кілька секунд. Такий підхід дозволяє менеджерам і іншим співробітникам, які беруть участь в процесі реалізації продукції, завжди точно знати, скільки товару є в наявності на складах, чи є зарезервована продукція, чи є необхідність в додаткових поставках і в яких кількостях.

Крім цього, торгівля проходить максимально прозоро і є можливість отримати інформацію про стан кожного замовлення на поточний момент часу. Зручна система iShopERP і для керівників, які з її допомогою завжди можуть оцінити продуктивність роботи співробітників.